Hvem står bag siden

Webshoppen, www.lidtsmartere.dk, er Blå Kors Genbrugs webbutik. Webshoppen drives af frivillige medarbejdere, der står for sortering/udvælgelse af varer, fotos, præsentation samt forsendelse. Overskuddet fra salget går ubeskåret til Blå Kors Danmark.

Kontakt kundeservice

Telefon:  29 68 96 40, mandag fra 10-15
Mail: netsalg@blaakorsgenbrug.dk – vi svarer indenfor 24 timer.

Kundeservice besvarer spørgsmål omkring pasform, mål, detaljer på tøjet, osv.

Hvis du har spørgsmål til en allerede modtaget ordre, beder vi dig kontakte os på mail netsalg@blaakorsgenbrug.dk.  Påfør venligst dit ordrenummer.

Vedrører dit spørgsmål returnering af en vare kan du finde svar her

Vedrører dit spørgsmål generelle betingelser kan du finde svar her

Farvegengivelse

Da de aktuelle farver du ser i netshoppen afhænger af din computerskærm, kan vi ikke garantere, at din skærm viser den akkurate farve, som varen har ved levering.

Betalingskort/Kortgebyr

Du kan betale med følgende kort Dankort, VISA/Dankort, VISA-kort, VISA Elektron og MasterCard. Der er ingen gebyr på kortbetaling

Størrelser på varer

Bemærk venligst, at alle mål i beskrivelserne er cirka mål. Tøjet er målt liggende fladt.

Det er vigtigt, at du checker de mål, som er angivet ved hvert produkt. Tvivler du på størrelsen, så mål dig selv og sammenlign.

Er tøjet vasket?

Det er desværre ikke muligt at vaske alt tøjet,men vi steamer alt tøjet i kogende damp.

Pletter, misfarvning, skader og mangler

Alle vore retro/vintage varer er i brugbar stand. På grund af varens alder, kan der forekomme tegn på brug og mindre skønhedsfejl samt evt. slid. Pletter, misfarvning, skader og mangler vil dog altid være beskrevet.

Salg til udland

P.t. sender vi ikke til udlandet, incl. Færøerne og Grønland.

Varens stand

Vi benytter følgende betegnelser for vore varer.

Aldrig brugt:Tags er stadig på varen.
Næsten som ny:Tøjet er brugt få gange og ser næsten ud som ny. Har været vasket. Ingen pletter eller fejl og mangler.
God, men brugt:Tøjet har været brugt flere gange. Ingen pletter og nulrede områder.
Slidt:Varen bærer præg af brug. Der kan være defekter og mangler. Disse vil dog altid være beskrevet såfremt de findes.

Vintage-/og retrotøj

Meget god stand:Ingen synlige mangler eller defekter.
God stand:Der kan være mindre mangler. Disse vil være beskrevet såfremt de findes.

 

Hvordan gennemfører jeg et køb

Først skal du trykke på TILFØJ TIL KURV lige under billedet af den vare du vil købe.

Når du har lagt de vare i kurven du skal købe, klikker du på  den blå tekst som har erstattet teksten TILFØJ TIL KURV med SE KURV.
Du er nu inde i INDKØBSKURVEN

Rul ned på siden og vælg hvilken type fragt du ønsker, og klik derefter på GÅ TIL KASSEN

Udfyld her faktureringsoplysningerne i de forskellige felter til venstre på siden. Hvis forsendelsesadressen er en anden end faktureringsadressen skal du vinge boksen SEND TIL EN ANDEN ADRESSE? hvorefter der kommer nogle nye felter frem til udfyldelse af forsendelsesadressen.
BEMÆRK: Brug kun dette hvis adressen er forskellig fra faktureringsadressen

Her skal du vælge leveringsmetode, enten uden omdeling eller med omdeling.

Sæt nu kryds i, at du har læst og accepteret handelsbetingelserne og klik på GÅ TIL BETALING

Her vælger du hvilken type kort du vil betale med og så kommer der en rude, hvor du skal skrive kortnummer m.m.

Klik på GENNEMFØR BETALING

Så har du købt din vare og vi sender den til dig.

Der bliver sendt en ordrebekræftelse via mail. Vær opmærksom på at den kan blive placeret i din spam-mappe.

 

Min vare blev ikke gemt i indkøbskurven

I de fleste tilfælde er det fordi din computer er indstillet til ikke at acceptere såkaldte cookies, hvilket den skal være for at kunne bestille (dit brugernavn og dine varer gemmes som cookies)

 

Overskriftsbjælken laver trapper

Hvis overskriftsbjælken ikke står på lige linie og en del af felterne forsvinder ned bag billedet, så gå i internetindstillinger, vælg avanceret-fanen og klik på nulstil-feltet.

Hvornår får jeg mine penge tilbage

Når man sender en returpakke til os, betales summen på returvaren (inkl. den porto, du har betalt med dit køb for at få varen tilsendt)  tilbage til samme kreditkort inden 10 dage efter, at vi har modtaget og registreret returen.

 

Returnering af varer

Såfremt du ønsker at returnere dit køb, afholder du selv omkostningerne ved returnering.  Bemærk, at vi ikke modtager pakker, der er sendt pr. efterkrav..
Husk returneringsseddel.

 

Brugte varer

Sortimentet hos www.lidtsmartere.dk er i de fleste tilfælde brugte varer. Varerne sælges til kunden ud fra princippet “købt som beset”. Fortryder du købet, se under afsnittet “Fortrydelsesret”.

 

Transportskade

 

Såfremt der er opstået synlig tranportskade på forsendelsen, er det købers pligt at gøre Post Danmark opmærksom på dette ved modtagelsen.

 

Forbehold

Vi opdaterer løbende siden, men der kan dog forekomme fejl i systemet. Såfremt dette sker vil vi kontakte dig på mail hurtigst muligt.